סופ"ש אקטואלי: הפיכת המאבק ללאומני חרצה את גורל בית הכנסת • יוסי לזר

    יוסי לזר 1 Comment on סופ"ש אקטואלי: הפיכת המאבק ללאומני חרצה את גורל בית הכנסת • יוסי לזר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרס בית כנסת בארץ הקודש עובר בשתיקה .שתיקה מצד הציבור החרדי, שתיקה מצד נציגי הציבור החרדי, ושתיקה מצד רבני הציבור החרדי. עד כדי כך שהשבוע נערכה הפגנה מתחת לביתו של דרעי בעניין שתיקתו וחוסר מחאתו בעניין.

    הסיבה לשתיקה הזאת נובעת מהשתלטות ארגונים לאומניים קיצוניים על המאבק. אם בתחילת הדרך עוד יכולנו לראות פרצי מחאה וכאב אוטנטיים הנובעים מעומק כאב הלב, הרי שעכשיו המסרים שיוצאים הינם מסרים קיצוניים, מסרים של התנגדות ומסרים של מלחמה ו'אנטי'. ברגע שהמאבק הפסיק להיות הלכתי וקיבל צביון לאומני זה הרגע שבו בית הכנסת נחרב.

    אז נכון השר אריה דרעי לאחר ההפגנה בביתו ובייחוד לאחר שהבין שעליו להגיב ולו למען אותם מצביעים מהימין שהצביעו עבורו או אותם מצביעים בעלי לב יהודי שמצפים לראות את תגובת המפלגה שמחזיקה בתיק הדתות ובתיק הפריפריות וקברי הצדיקים, תגובת דרעי הייתה שנבדקת חלופה לנסר! את בית הכנסת ולמצוא מקום חלופי להעביר אותו לשם .

    אין ספק שעל פניו זה נראה פתרון טוב למצב, אך למעשה אי אפשר לשכוח את הבתים של שכונת ה'אולפנה' ב'בית אל' שגם קיבלו את פתרון הקסם הזה ונוסרו ,ועדיין כבר למעלה מ 3 שנים מחכים עזובים עד שיעבירו אותם לכתובתם החדשה.

    האיש שאולי עדיין ביכולתו לבצע משהו בעניין זהו ראש הממשלה שהשבוע האחרון עבר עליו בצורה עמוסה בביקורו בוושינגטון ובפגישה החשובה עם הנשיא אובמה, כשבתוך כל זה הוא מקבל את הדיווחים על הנעשה בארץ, על הפיגועים שממשיכים, על הוויכוחים בין חברי הקואליציה ועל דחיית דיוני ועדת הכספים שהתכנסה לאישור התקציב.

    בעוד שאצל דרעי זה ניסיון לרשום הישג של הרגע האחרון בסוגיית הדאגה לחלשים ע"י מע"מ 0 על התחבורה הציבורית ועל המים, הרי שמפלגת יהדות התורה המאוחדת התכנסה לראשונה ושמה את כל חילוקי הדעות ביניהם בצד, כדי לצאת עם מסר אחיד של עמידה בהסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו ושצריך להקדים ולהעביר את חוק הגיוס במקביל לתקציב גם בקריאה שנייה ושלישית.

    עמידה זאת נכונה למרות המתנגדים הן מצד אלה שאומרים שלא ניתן ליישם את ההסכם ולהעביר את חוק הגיוס כבר בשבוע הקרוב בגלל הלו"ז הצפוף של הממשלה בדיונים על התקציב. הן אותם שחוששים שבצורה כזו של 'מחטף' החוק לא יעמוד במבחן בג"צ. והן אותם שמתוך 'דאגה' לציבור החרדי מסבירים שבהיבט התקשורתי זה נראה רע ויגרום לעם לצאת במחאה.

    התשובה לשלושת ההסתייגויות הללו ברורה. הרי לא משנה אלו צעדים ובאיזה צורה ננהג, תמיד יהיו אותם תגובות, ואותם עתירות לבג"צ יוגשו, ברחוב כבר כעת הוקם אוהל מחאה כנגד אישור חוק הגיוס כשכמובן בטקס הפתיחה כובד יאיר לפיד וחברי מפלגתו ,ההפתעה הגדולה הייתה מצד חברת הכנסת מירב מיכאלי ממפלגת המחנ"צ שביקרה במקום ואף כתבה "באתי הבוקר לאוהל המחאה של השוויון בנטל כדי לתמוך בשוויון בפני החוק ובהשתתפות כל חלקי החברה שלנו בצבא, בכלכלה ובחיים המשותפים".

    כמובן שאותה מיכאלי שתומכת בהשתתפות כל חלקי החברה בצבא מתכוונת כנראה רק לחלקי החברה החרדית כי היא הרי צוטטה רק לפני 3 שנים כשהתבטאה נגד הגיוס בכלל ואמרה בגל"צ: "אמהות לא צריכות לשלוח ילדים לצבא" כנראה לשיטתה אמהות חרדיות כן.

    כך שנראה בהחלט שכרגע זוהי שעת כושר והזמן המתאים ביותר להעברת החוק בכנסת. אין ספק ששבוע הבא יהיה שבוע עמוס ודרמטי במיוחד ונראה עוד הרבה משברים, קרעים ,התנגדויות והסתייגויות על התקציב, מה יהיה בסוף?

    רמז: התקציב יעבור בסוף.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש פה 2 דברים של חוסר הבנה.
      . מאבק של יהודים על ארץ ישראל זה לא דבר לאומני אלא דבר דתי. ארץ ישראל זהו יסוד בתורה החוזר אלפי פעמים בתנ"ך, במדרשים, בגמרות ובפוסקים, וודא וודאי שבקבלה. כך שאנשים שנלחמים על הארץ הם עובדים את השם מאד ולא לאומנים.
      דבר שני – כל חרדי שקורא את זה שיצטרף למאבק בגישה שלו, למה להיות אדיש לעוול בגלל שיש גם אחרים שנלחמים בו?